sábado, 24 de mayo de 2014

El dret a decidir dels mitjans de comunicació.

"El tomb definitiu no es produirà fins que els mitjans de comunicació manifestin obertament el seu suport a la consulta"


 És evident que la realització de la consulta no prejutja el seu resultat. No està escrit que el resultat hagi de ser aquest o aquell. Això és el que afirmen les patronals i els artistes en els seus manifestos. El resultat serà el que el poble de Catalunya decideixi. Solament hi ha una cosa clara, que cada vegada hi ha més suports explícits a la consulta; cada vegada són més els que reclamen que es deixi votar el poble de Catalunya.

Però el tomb definitiu no es produirà fins que els mitjans de comunicació manifestin obertament el seu suport a la consulta. Fer-ho no significa que abonin la independència. Es pot estar a favor de la consulta del 9 de novembre i estar en contra de la independència. Es pot, democràticament, avalar i patrocinar la consulta i optar per una tercera via reformista. El que és important és que es deixi expressar als catalans que desitgen pel país, sigui quin sigui el resultat final. I aquí, el posicionament editorial dels mitjans escrits, audiovisuals i digitals és decisiu. Un pas endavant de la majoria de mitjans de comunicació catalans acabaria de fer caure la torrada del cantó de la consulta. Difícilment el govern central i el principal partit de l’oposició a Espanya podrien mantenir la seva posició actual si els principals diaris de Catalunya expressen, editorialment, que ells estan a favor de saber l’opinió dels catalans.

Els manifestos dels artistes i de les patronals s’han escenificat en dos indrets simbòlicament emblemàtics. Els artistes ho han fet al MACBA. Aquest museu és un centre de referència en la pràctica de les arts contemporànies. És a dir, s’associa a la modernitat, la innovació, el pensament i la creació que mira al futur. Les patronals van a anar al Far de Sant Sebastià, de Palafrugell. Aquest far és el més potent del litoral català; és el que fa arribar la seva llum més lluny. Les dues combinacions modernitat, prestigi i creativitat; més amplitud de mires i un horitzó per guanyar són missatges potents per avalar el dret a decidir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario